Powłoka ceramiczna to wybór dla kierowców, którzy chcą połączyć wysoki poziom ochrony z umiarkowanymi kosztami serwisu. W porównaniu z powłoką membranową, ceramika jest twardsza i mniej elastyczna, co sprawdza się w autach używanych głównie na asfalcie, w normalnych warunkach. Na lakierach o twardszej strukturze (np. niemieckie marki) trzyma się wyjątkowo dobrze.
W porównaniu z grafenem, ceramika ma słabsze właściwości antystatyczne, ale jest tańsza i prostsza w aplikacji. W porównaniu z elastomerem – jest bardziej odporna chemicznie, lecz mniej odporna na mikrouderzenia (np. piasek z drogi). Najlepiej sprawdza się w autach garażowanych, eksploatowanych na co dzień, gdzie kluczowe jest zachowanie głębi koloru i ułatwione mycie. Przy ciemnych lakierach dobrze łączyć ceramikę z warstwą top coat zwiększającą śliskość i minimalizującą widoczność drobnych rys.
Koszt aplikacji ceramicznej w naszym standardzie to między …. a …… zł w zależności od liczby warstw i korekty lakieru. Trwałość realna: 2–5 lat, przy właściwej pielęgnacji. Wymaga mycia ręcznego lub na myjni bezdotykowej z neutralnym pH, przeglądu co 6–12 miesięcy. Zaniedbanie konserwacji powoduje utratę efektu hydrofobowego, ale warstwa ochronna wciąż działa w głębszej strukturze.
Profesjonalna aplikacja wymaga pełnego przygotowania powierzchni – dokładnego mycia detailingowego, dekontaminacji chemicznej i mechanicznej, a następnie wieloetapowej korekty lakieru. Każdy etap ma znaczenie dla trwałości powłoki. Zabrudzenia lub rysy pozostawione pod ceramiką będą widoczne przez cały okres jej użytkowania.
Parametry powłok ceramicznych, które stosujemy, obejmują twardość 9H w skali ołówkowej, wysoki kąt kontaktu wody (powyżej 110°), odporność na temperatury do ok. 500°C oraz pełną neutralność wobec lakierów bezbarwnych OEM i renowacyjnych. W praktyce oznacza to łatwiejsze utrzymanie auta w czystości, mniejszą podatność na powstawanie zmatowień i zachowanie głębi koloru na lata.
Przyjedź do nas i oceń jaka forma zabezpieczenia będzie odpowiednia dla Twojego pojazdu. Łączymy powłoki z foliami – zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz pojazdu, zawsze dostosowując rozwiązania do budżetu i sposobu eksploatowania samochodu.